Rocio Marquez | critică Unde a trecut timpul?

Există momente, la concertele rock, în care chitaristul plesnește și rotește butonul de pe amplificator la unsprezece, făcând ca totul să se prăbușească în jurul tău. Un moment ca acesta s-a întâmplat când Rocio Marquez și-a ridicat vocea și mai sus în geamătul final al rondenelorlui Menese și timpul s-a oprit. Cu acel cante actualizez poezia aspră şi mărturie a lui Moreno Galvan pentru a continua să revărseze adevăruri în textul lui Antonio Orihuela , poetul din Moguer , pe care Rocio l – a transformat mai târziu într – un romantism ., uneori cânta, uneori recita, dar tot timpul simțea; profund simțit. Și spre ușurarea ochilor răvășiți, tirititran, tran, tran, cum ochii strălucesc ca doi sori și un final de melci care l-au făcut pe Antonio Chacon să-l dea în cot pe Manuel Pavon cu un complice acolo sus, râzând de amândoi care spun că Fata nu stie sa cante. Dacă până atunci recitalul lui Rocio a fost magnific, în acest sfert de oră a fost sublim .
Acesta a fost cel mai bun moment pentru a ne invita să recunoaștem meritele enorme ale chitaristului său, Miguel Angel Cortes , care a răspuns dându-se complet imensității cântării sale la chitară, însoțindu-o în seguiriyas -ul lui.Sireturi . Falsetele sale erau o poezie flamenco care era și mai frumoasă decât cea pe care a dezvăluit-o prin introducerea tangourilor înainte, care a început în Lebrija și s-a încheiat la Granada pentru că, după cum ne-a spus Rocio, Grana por tangos este punctul final și acesta este țara lui Miguel. Înger.
Vocea și chitara nu au furat proeminență, a fost o unire perfectă . Al lui era un mod subtil de a se completa unul pe altul, astfel încât sforile să nu rupă melisma atunci când Rocio a încheiat serrana lui Silverio cu un cante abandolao , nici când o scurtă rafală de fandango din Alosno s -a transformat în niște peteneras.care a glorificat-o pe Nina de los Peines . Miguel Angel a fost și cel care a construit podul pe care ne-au căzut sufletele în bucăți când l-am străbătut din tarantas însoțiți de minere pe care Rocio a început să le termine pe cealaltă cu poezia lui Miguel Hernandez pe care Morente a pus-o în el. zi cu cântece de lift Profesorul din Granada a fost foarte prezent aseară; nu numai în tangourile anterioare, ci și în Chiquilinul lui Bachin, un tango argentinian în care a schimbat ritmul de la vals la buleria., cu care Rocio a deschis noaptea, într-o recepție oarecum rece care nu a primit oles-urile și aplauzele calde care erau deja un factor comun pentru toate cantele care au urmat serrana de mai târziu.
Cantele dus-întors au fost prezente cu guajira în care Rocio amesteca versuri de habanera; spargerea canoanelor, în cuples por bulerias la final: M-ai vrăjit și Dragostea s-a rupt pentru noi, făcută una ca în albumul Visto de el de joi. Și o apoteoză care i-a făcut să se întoarcă, ridicându-se, să ne dea niște fandanguillos de la Carbonerillo culcate de același băț cu imnul la toleranță, respect și înțelegere al lui Julian Estrada .

Sfârșitul Festivalului Trei Culturi

nu ar fi putut fi mai bun, organizat de Fundația Trei Culturi ale Mediteranei împreună cu Agenția Andaluză a Instituțiilor Culturale și colaborarea Fundației La Caixa , pentru a da valoare moștenirii muzicale importante pe care coexistența. de tradiții sefarde și andaluze cu flamenco. Ana Alcaide , prima seară, și Iman Kandoussi , a doua, ne uimiseră deja cu vocile și și-au arătat angajamentulpe care le mențin cu cantele, la fel ca și Rocio Marquez în noaptea finală.